Logo

PARTNER VÁŠHO ZDRAVIASme súčasťou skupiny AGEL, najväčšieho súkromného poskytovateľa zdravotnej starostlivosti v strednej Európe.

KLIENTSKE CENTRUM

Tel: 055 / 7234 111
Fax: 055 / 7234 444 objednavanie@nke.agel.sk

O nemocnici

Záujem o preventívne prehliadky rastie: Zamestnávatelia doprajú zamestnancom aj vyšetrenia navyše

30.9.2021

Zdravotnú lekársku prehliadku v Nemocnici AGEL Košice-Šaca podstupujú ročne tisícky klientov, ktorí si uvedomujú dôležitosť prevencie a včasného záchytu civilizačných ochorení. Záujem o prehliadky rastie zo strany zamestnávateľov aj individuálnych klientov. O ochoreniach, ktoré nás trápia najviac a príbehoch pacientov, ktorým včasná diagnostika zachránila život, hovorí PhDr. Erika Nagyová, manažérka Diagnostického centra Nemocnice AGEL Košice-Šaca, ktoré v týchto dňoch oslavuje 15. výročie od svojho otvorenia.

Viete odhadnúť, koľko pacientov navštívilo Diagnostické centrum od jeho otvorenia?

Vieme to celkom presne. Za pätnásť rokov od otvorenia samostatného Diagnostického centra u nás absolvovalo zdravotnú diagnostiku viac ako 110-tisíc samoplatcov a v rámci pracovnej zdravotnej služby si zamestnávatelia objednali takmer 90-tisíc zdravotných prehliadok pre svojich zamestnancov.

Ako hodnotíte toto obdobie?

O výstavbe samostatnej budovy diagnostického centra sa rozhodlo z dôvodu, že pôvodné nemocničné priestory už pre tento účel kapacitne nepostačovali. Už v tom čase sme vykonávali značné množstvo zdravotných prehliadok predovšetkým pre spoločnosť U. S. Steel Košice a postupom času pribúdali aj ďalší zamestnávatelia z regiónu. Najvýraznejší nárast však nastal v počte samoplatcov, teda klientov, ktorí si diagnostické vyšetrenia financujú individuálne, bez úhrady zdravotnej poisťovne. Zatiaľ čo zo začiatku sme vyšetrili 1 – 2 takýchto klientov denne, dnes ich obslúžime 10 a záujem neustále rastie.

Očakávania, s ktorými bolo centrum v roku 2006 spúšťané do prevádzky, sa zjavne naplnili. Aké sú jeho ďalšie výzvy?

Pretože aktuálne využívame všetky existujúce diagnostické prostriedky, našou najväčšou výzvou je zvládnuť nápor klientov, ktorí majú záujem o naše služby. Rovnako tak snaha vyhovieť ich špecifickým požiadavkám v čo možno najväčšej miere.

Stretávate sa aj s neštandardnými požiadavkami, ktoré nedokážete splniť?

Nie všetci si uvedomujú, že zameraním nášho centra je diagnostika civilizačných ochorení. Niektorí si to mýlia s diagnostikou tela. Bežne sa tiež stáva, že sa na nás obracajú pacienti s už vážnymi zdravotnými problémami a chronickými ochoreniami, ktorí majú predstavu, že ich za jeden deň zbavíme ťažkostí, s ktorými sa roky trápia. Mýlia si prevenciu s riešením akútnych zdravotných stavov a niekedy je náročné klientom vysvetliť, že absolvovanie zdravotnej prehliadky ich problémy nevyrieši. Dokážu nás zaskočiť naozaj rôznymi požiadavkami. Stalo sa napríklad, že na prehliadku sa chcel objednať pár, ktorý ako dôvod udával neplodnosť.

Menia sa v čase požiadavky zamestnávateľov na preventívne prehliadky?

Áno, menia. Okrem toho, že zo strany firiem zaznamenávame čoraz väčší záujem o prehliadky, rozdiel oproti minulosti je aj v tom, že zamestnávatelia chcú pre svojich zamestnancov viac, než len to, čo im v rámci konkrétnych profesií ukladá zákon. Zaujímajú sa o to, ktoré vyšetrenia by boli vhodné a najčastejšie k povinným prehliadkam naviac objednávajú vyšetrenie onkomarkerov a ultrazvukové vyšetrenia. V období epidémie koronavírusu majú záujem tiež o zisťovanie hladiny protilátok po prekonaní ochorenia COVID-19 a očkovaní.  

O aké služby majú záujem individuálni klienti?

Väčšinou si vyberajú komplexný program diagnostických vyšetrení, ale žiadané sú aj exkluzívne balíčky či najrozsiahlejší a finančne najnáročnejší balík služieb s názvom „Extravagancia.“ Záujem je aj o individuálny program, kedy klienti nevolia preddefinovaný balík, ale vyberajú si konkrétne vyšetrenia, ktoré chcú absolvovať. V prípade, že potrebujú ultrazvuk prsníkov, mamografické alebo gynekologické vyšetrenie či odbery laboratórnych vyšetrení, pri ktorých je dôležité dostať sa k výsledkom čo najskôr, než by mali dlho čakať na termín, ktorý by preplatila zdravotná poisťovňa, sa radšej objednajú k nám a vyšetrenie si zaplatia sami. Uvedomujú si, že včasná diagnostika je v prípade mnohých ochorení kľúčová. S potrebnými výsledkami vyšetrení sa následne obracajú na svojich ošetrujúcich lekárov. K často žiadaným patria aj Kardioprogram zameraný výlučne na odhalenie kardiologických ochorení a program Onkoprevent PLUS slúžiaci na zachytenie onkologických ochorení.

Aká je čakacia doba od objednania po realizáciu vyšetrení?

Termíny zdravotných prehliadok poskytujeme štandardne do 2 týždňov od objednania. Klienti absolvujú všetky vyšetrenia v priebehu jedného dňa a v ten istý deň dostávajú aj výsledky vyšetrení zhrnuté do výslednej správy spolu s odporúčaniami. Za jeden deň sme schopní vybaviť 30 klientov.

Aké ochorenia sú pacientom najčastejšie diagnostikované?

Medzi najčastejšie odhalené poruchy zdravia patria problémy so štítnou žľazou, gynekologické ochorenia, rakovina prsníkov a kardiovaskulárne ochorenia.

S klientmi sa stretávate na začiatku ich cesty za zdravím. Dostávate spätnú väzbu aj od pacientov, ktorí sa vďaka včasnej diagnostike úspešne vyliečili?

Áno, niekedy máme možnosť dozvedieť sa celý príbeh našich klientov. Najviac nás, samozrejme, tešia tie so šťastným koncom. Ak by som mala spomenúť nejaký najčerstvejší, bol to manželský pár, ktorý nás kontaktoval. Žena mala rakovinu prsníka a jej manžel rakovinu pľúc. Zavolali, aby poďakovali, že vďaka diagnostike, ako sa vraví v hodine dvanástej, sa obaja úspešne vyliečili. Spomínam si aj na mladú, iba 33-ročnú pacientku, ktorá nikdy predtým žiadnu zdravotnú prehliadku neabsolvovala. Nepociťovala síce žiadne ťažkosti, ale bola zodpovedná a rozhodla sa na diagnostiku objednať bez akejkoľvek indikácie. Prišlo sa u nej na veľmi vážne ochorenie – rakovinu štítnej žľazy vo vysokom štádiu. Spustil sa veľmi rýchly proces. Ešte v ten deň sme jej urobili predoperačné vyšetrenia a vybavili hospitalizáciu v zariadení, kde ju operovali. Všetko potrebné sa zrealizovalo v priebehu troch dní. Zaujímavosťou v tomto prípade bolo, že pacientka v balíku diagnostických vyšetrení mala mamografiu, ktorú ale vzhľadom na jej vek nebolo potrebné realizovať. Nakoľko postačoval USG prsníkov, ponúkli sme jej naviac USG štítnej žľazy. Život jej teda zachránilo vyšetrenie, ktoré vlastne nemala vôbec absolvovať.  

Späť