Logo

PARTNER VÁŠHO ZDRAVIASme súčasťou skupiny AGEL, najväčšieho súkromného poskytovateľa zdravotnej starostlivosti v strednej Európe.

KLIENTSKE CENTRUM

Tel: 055 / 7234 111
Fax: 055 / 7234 444 objednavanie@nke.agel.sk

O nemocnici

Farmaceutky AGEL lekární o skúsenostiach z roku 2020: „Nič podobné sme nezažili“

29.12.2020

Pandémia koronavírusu zasiahla mnohé odvetvia a nevyhla sa ani lekárňam. O tom, čo všetko so sebou priniesol rok 2020 a aké zmeny zaznamenali, sme sa rozprávali so zodpovednými farmaceutkami PharmDr. Katarínou Sklenárovou a Mgr. Luciou Vargovou, ktoré sa vôbec netajili tým, že uplynulých 12 mesiacov bolo naozaj neštandardných. Prečo?

Obe sa totiž zhodli, že rok 2020 bol naozaj veľmi špecifický. „Počas svojej 33-ročnej praxe som nič podobné nezažila. Na jar, po vypuknutí pandémie, sme zaznamenali zvýšený dopyt po hygienických rúškach, dezinfekčných prostriedkoch, ale aj po voľnopredajných preparátoch s obsahom C, D vitamínu, zinku, selénu, skrátka prípravkov na podporu imunity. Taktiež stúpol predaj analgetík a antipyretík s obsahom paracetamolu a ibuprofenu. Pretože naša lekáreň mala celkom dobrú zásobu Paralenu, výpadok Paralenu, ktorý nastal celoplošne aj v distribučných spoločnostiach, u nás bol len asi 3 týždne,“ zhrnula Sklenárová z AGEL lekárne, ktorá ďalej spomenula, že na isté obdobie zaevidovali aj pokles tých klientov, ktorí sú zamestnaní v bezprostrednej blízkosti lekárne, keďže mnohí pracovali z domu. „V momentálnej situácii je pre pacienta veľkým benefitom služba e-recept, kedy si pacient z pohodlia domova objedná telefonicky u lekára lieky a následne si ich vyberie v najbližšej lekárni pri svojom bydlisku. Teda určite služba e-recept zaznamenala zvýšený nárast a dopyt pacientov,“ myslí si farmaceutka. „Momentálne sa snažíme o zmiernenie príznakov a zlepšenie kvality života aj u pozitívnych pacientov s koronavírusom. Zároveň musím vysloviť obrovské ďakujem firme AGEL, ktorá pravidelne testuje svojich zamestnancov a tým zabezpečuje bezpečný chod jednotlivých svojich prevádzok, ambulancií a zariadení. Záverom si všetci držme navzájom prsty, aby sme tieto neľahké časy prežili v zdraví a aby sme následne mohli vykonávať svoje povolanie, ale aj poslanie lekárnikov, a teda obetavo sa starať o našich klientov a pacientov,“ vyslovila svoje úprimné želanie Sklenárová.

„Rok 2020, poznačený pandémiou, priniesol do verejnej lekárne veľa zmien, s ktorými sme sa museli niekedy zo dňa na deň popasovať. V prvom rade to boli požiadavky na ochranu zdravia zamestnancov a klientov lekárne. Obmedzenia počtu klientov, prerušenia prevádzky kvôli dezinfekcii priestorov a nekonečné upozorňovanie na dodržiavanie opatrení - nosenia rúšok, dezinfekcie rúk a dodržiavania vzdialenosti medzi klientami... bolo niekedy naozaj náročné,“ opísala L. Vargová, ktorá ďalej ocenila, že vedenie nemocnice pre nich zabezpečilo uzavreté germicídne žiariče, ktoré boli umiestnené v priestoroch oficíny. „Týmto sa výrazne zvýšila bezpečnosť z pohľadu šírenia kvapôčkovej infekcie v lekárni. Nedostatok dezinfekčných prostriedkov na trhu sme riešili ich výrobou v galenickom laboratóriu. Obava, hlavne chronických pacientov o svoje zdravie, zmenila ich správanie aj pri výbere liekov. Mnohí obmedzili osobné návštevy ambulancií a recepty si dajú vypísať pri telefonickej konzultácii. Lieky si následne vyberú v lekárni v mieste bydliska. K nám na polikliniku sa, žiaľ, vrátia iba po lieky v špeciálnom režime, ktoré im daná lekáreň nevedela zabezpečiť,“ vysvetlila zodpovedná farmaceutka lekárne, v ktorej kvôli homeofficom bežnej klientely zaznamenali pokles predaja voľnopredajných liekov. „Iná situácia bola s vakcínami na očkovanie proti chrípke. Vydali sme dvojnásobné množstvo vakcín v porovnaní s minulým rokom a ani takto navýšená predobjednávka nepokryla dopyt.  Pevne verím, že rok 2021 prinesie spolu s vakcínou proti COVID-19 stabilizovanie situácie a jej postupný návrat k normálnemu pracovnému aj súkromnému životu,“ dodala na záver Mgr. Vargová.

Späť